Saturday 15 November 2014

Permilihan Sink

HYE..sume..(^_^)

ari nie nak kongsi pengalaman beli sink.....

sink nie sebenarnya dah lame beli tapi belum dikongsikan je kat blog nie....sebelum saya tunjuk sink yang saya dah beli tu jom sembang skit pasal sink nie..skit..sebagai tambahan ilmu untuk semua...hehehe..sebelum apa2 sink nie ad 2 jenis tau undermount dan top mount ...kalau yg biasa harga die mmg agak murah berbanding undermount...than kite kene tgk ketebalan sink tu...untuk thickness yg ideal 1.0 ke atas...kalau bawah dr 1.0 bila air paip kene kat sink bunyi bising air akan berlaku dan kedalaman sink pon penting kalau sink tu dalam...air dr paip air x kan terpercik keluar dari sink...

ok so dah dapat dah skit ilmu...kikiki..<sorry mode menulis belum sampai....>

ok sekarang cara permilihan sink pulak  k...

untuk rumah saya pilih sink yang undermount kos saya suka tgk ....hnm tu je la..x ad sebab lain..habis cerita..kan...haha..than pemilihan brapa bowl plak untuk sink tu...memula saya minat yang 2 bowl sink tapi bila survey harga sink tu..mak ai...x ad yg  3,4ratus sume mahai2...paling murah pon 8 ratus tu pon yg jenis x ad jenama....hnm...pada saya mahal..besi bodoh je pon mahal kalah katil...tak sanggup nak beli harga mcm tu...than ari tu ad nampak 1 kedai bathroom buat promosi...<sungai petani nie banyak betol kedai2 mcm nie sronok hidop kat sini> so apa lagi kita serbu....hnm...barang2 die sume jenama2...bila tgk harga...mmg x mampu than tanye la kat sale person kat situ ape yg promosi...than sale person ckp 20% less untuk semua item...hnm...dgr mcm ok....tapi bila tgk harga sebelum less...mak ai....1400 untuk sink undermount 2 bowl bila lepas less 20% harga die rm 1120 hnm....still mahal..menipu ja less...so x puas hati tanya lagi kat die..ad x yg sink yang below 800....die kata ad...(great...nie la yg ditunggu x2) tapi malang skit die nak jual yang display set yang dah calar balar...huhu..harga asal same 1400...tapi untuk yang tu die jual 750 hengget sahaja
tgk pada keadaan sink tu x ad la truk sgt pon calar die...boleh diusahakan untuk hilangkan calar tapi harga tu x patut la mahal cam tu lagi..jual rm 100 dah la kan...baru puas hati ambik..hihihi..so kami x jadi beli....

than kami terjah homedac pisa penang...cari punya cari...still x puas hati dengan harga yg kami daapat...so sambung cari lagi...THAN SUDDENLY MY WIFE TERPERASAN 1 SINK YG BERHARGA RM 650....wah dah murah la tu kan semua spec yang kami nak sink tu ad KECUALI sink tu cuma 1 BOWL sahaja....x terpkir pon nak beli jenis 1 bowl nie..tapi tgk pada sink nie...luasnya....semua benda boleh masuk dalam sink tu....best jugak kan kan...so...bincang dgn wife..pendapat die...nak ke x...wife ok je die kate..lagipon die dah terbekenan dengan keluasan sink tu..tapi saya dah target 2 bowl...dlm hati saya x suke pon...pendapat wife saya tu...so tanye la kat person incharge kat show room tu...saya mintak kurang sampai rm 450 untuk sink tu...x nak takpe..sy mmg nak yg 2 bowl pon...tapi cine tu boleh kate..ok...adoi....wife dah senyum sokmo kegumbiraan...so terpaksa la beli sink tu.....

than bila tgk betol2 sink 1 bowl nie....bayang dalam2...ok ape..1 bowl nie...cantik pon cantik...so hati mula menerima..ececeh..... so dapatlah kami beli sink undermount 1 bowl 1.2 thickness jenama..nanti saya tgk lain ye lupe...ok meh saya kongsi kan gambar nya

besarkan...belah dalam ad line...nampak cantik..lame2...baru rase..sronok plak dapat beli yg 1 bowl nie.. 
ok sampai sini dulu ye post kali nie...yang wiring tu nanti ye sy post kos belum siap lagi hehehe 

da...


No comments:

Post a Comment