Monday 17 November 2014

Progress Wiring Rumah

Assalamualaikum....

Ok ari nie nak sembang sikit pasal wiring...kos wiring 1 rumah... rm 3150 point plug pakai Scheider tambah 22 point untuk 16 v ..lupe nak gtau rumah saya pakai 3 phase....untuk catatan diri sendiri <cara kerja org wiring nie mmg bagus...die tau apa yang die buat dan barang yang diguna ikot spec jkr.......tapi..nak complaint skit....kontraktor melayu nie kalau buat kerja bukan nak jaga kebersihan umah....x mcm cine buat kerja lepas habis buat sesuatu mesti bersihkan...tapi yang melayu tingal mcm tu ja>....adoi..

pening kepala...bukan saya xpaham kerja org tu mcm mane..n tak kisah pon rumah penuh habuk....tapi lepas settle kerja bersihlahkan balik rumah tu...itu ja yg x puas hati...tuan rumah sendiri dok ambik batu2 dok masuk dalam karung guni....barang2 kerja yang bersepah tu dok bia....kite tolong simpan kan dalam stor...itu pon x paham...plastik air gantung sana sini......habis minum buang la kan bukan susah pon...

mengeluh tgk ... langsung x rase bersalah....hnm.....yang 1 nie yang paling panas hati...nak kongi kat semua...pasal bayaran.... sebelum mula kerja...dah kasi dah...rm1500 deposit..ingat lepas siap baru nak bayar la habis....tapi lain jadinya..tiap kali nak kene beli barang dok mintak duit...hai...deposit tu guna untuk apa...mula2 mintak rm150 kata nak balik kg...hnm ok la kasi..kos...kerja pon dah mula buat...take positif...nak pakai duit...than mintak lagi 200 nak beli paip...hnm...dah rase lain...hnm..dah nak rase marah dah....last skali die kata nak mintak rm 1000...wah nie dah lebih nie....kerja x siap lagi nak mintak sampai 95% payment..so saya kata kat dia.mane boleh..kalau bayar ikot progress pon x munasabah bayar  mcm nie....than die kata nak pakai duit sebab adik wife die nk kawen ...kite nie pon ad hati perut bukan jahat sangat pon....so saya cakap je direc terus...kat die....saya bukan x boleh kasi duit tu..tapi apa jaminan saya yang encik x lari lepas tu....sentap die..haha...nie pekara serius ...nampak die jujur dlm kerja die....tapi sikap yg mintak2 nie..x bagus diamalkan.... harga dah stuju..deposit dah kasi...so kenapa perlu mintak lagi...tgu siap..ambik la semua...kan...lagi sronok...

heheh ckp banyak pulak ...so last saya kasi jugak....tapi bukan semua ...separuh ja....rm 500..n gtau siap2...lepas nie bila dah siap semua wiring baru saya kasi duit lebih yang tingal....

la nie time kongsi gambar progress wiring rumah saya...

first sy nak kongsi benda yang saya x puas hati..

sepatut simen tu letak la lapik....

batu 2 tu saya sendiri yang kutip....

hnm.....

kat rail sliding dor tu banyak batu masuk dlm celah die....

semua dibiarkan mcm nie...je..cer susun elok2....x pon simpan je dlm kotak....boleh kan
 ok nie wiring yang dah di buat....

dapur

dry kitchen ceiling

dry kitchen for kc

wet kitchen

ruang tamu 2

grrrr

db
hnm...sekadar pekongsian...pengalaman itu mengajar kita sesuatu.....ok...lepas nie akan citer pasal plaster ceiling pulak..kos dorg baru mula ja kerja...da...

No comments:

Post a Comment