Friday 14 November 2014

Tinted Rumah

Assalamualaikum.....

hye...sume....
Post kali nie berkenaan tinted rumah..sebelum tu nak gtau...banyak yang tanya pasal kilang granite tu kat saya...dan ini jawapan saya..dengan dukacitanya diumumkan kilang tersebut telah bungkus...hnm..tapi tah la bungkus ke atau pindah....x pasti...huhuhu..mintak maaf pada sume...ye...

ok skarang kite sembang pasal tinted rumah plak ye....ok nie la benda first skali saya buat sebelum pasang grill...mula2 x nak buat sebab mahal sangat tinted nie....macam x logic je harga beribu2....hnm first tanya pasal tinted nie kat tesco utara sp..name syarikat nya M3 Car tinted...harga sekaki 6.90..<yang nie harga tinted yang high quality> and yg so so punya lak harga rm 3.90 sekaki...mula 2 saya ingat murah....tapi bila dorang p ukur dan bagitau harga....mak ai...rm 1900 sebuah rumah...<time die kata muka control macho...tapi dalam hati tu dia mahal nya terkejut beruk> dan comfirm la saya reject...hihi...tapi bila tgk balik pada blog-blog lain harga mmg lebih kurang ja..tapi kebanyakan harga sekaki rm 5.50 je cam tu...tapi saya still tak ada buget..huhuhu

Nampak gaya cam x jadi pasang je tinted tu....-Hati nak tapi duit tak da-

than tetibe nampak ade kedai tinted baru buka,dalam hati kata ...best jugak tanye kedai tu mane tau ad promotion pembukaan ke...kan untung...ehehe....so apelagi serbu dgn wife...kat kedai tu...tokey muda...tanya la pasal tinted rumah die boleh blur x2...tak tau nak letak harga brapa (peluang nie hehehe) boleh pulak tokey tu tanya brapa harga u mau....wah...ini sudah bagus....so perbincangan harga pon bermula....dan akhirnya persetujuan telah dicapai...hehehe saya dapat harga rm 600 untuk  2 bahagian sliding door dan master bedroom...kalau ikot harga yang M3 kasi kat saya untu dua bahagian nie dorang nak rm 1000 so dapat jimat 400...alhamdulillah...dalam buget...tinted yang die kasi pon yg gred elok...so sangat puas hati dgn hasil yg saya dapat....(^^)... k jum tgk sedikit  gambar untuk tatapan sume....


nie la tokey tu...deal kat kedai die..lepas deal terus datang rumah buat....

time nie..kesian pon ade...tokey nie...cam kelam kabut sikit...sampai berpeluh 2 die buat kerja...first customer....
die kata..hihi

first sliding door yg dah siap

fully done...yeah...nice..berbunga dalam hati...caantik kan...

tgk beza kan tinted dgn yang x....naik seri pengantin.haha...alhamdulillah syukur dapat buat jugak akhirnya...saya puas hati dgn hasil kerja tokey tu..5 jam ambil masa untuk siapkan
ok done untuk story tinted..next post about wiring pulak k...hope u all enjoy my post.....da....

No comments:

Post a Comment