Tuesday 8 April 2014

Peti Ais Baru!!!

ok...sebelum apax2 aku nak gtau korang peti ais nie aku beli untuk untuk rumah baru tau....so peti ais tu masih tersadai di kedai elektrik sampai la rumah siap..hahaha....ok kite mulakan story dulu k...baru tunjuk fridge tu hihihi

bila nak masuk rumah baru nie banyak la benda nak kene belikan so dr post sebelum nie ad mention pasal kitchen kabinet kan...so mmg kami laki bini nak penuh kan dapur dulu...so post nie kite nak citer pasal peti ais...for your info kami survey peti ais satu sungai petani sampai gurun n kepala batas....hnm...last last beli kat sungai petani jugak...ish2..bazir minyak kete je kan...TAPI......hahaha...dr situ la kami dapat tau jenama apa yg terbaik n perangai salemen yg suke menipu nak lakukan barang die...kureng ajar...bunyi nye...ak nie memang klu nak beli barang mmg suke...survey banyak2 kedai....n sebelum aku p kedai tu...isi knowledge dulu baru p berperang...hahaha...so.x ad la salemen tu x boleh la nak kelentong aku...n semenjak 2 menjak nie my wife pon dah terikut perangai suami beliau...good...kite nak beli barang nie mesti la nak yg bagus betol x...klu rosak mesti sakit hati...n org yg jual tu just tau nak sale barang die ja...so die mesti kata barang yg die jual tu bagus n die akan komdem barang yg die x ad...so itu yg terjadi kat kami....

ok kite teruskan citer pasal peti ais nie...plak

nie aku senaraikan top 3 jenama fridge yg aku rase bagus

  1. hitachi
  2. toshiba
  3. panasonic <fridge panasonic/atau mane2 fridge jenama lain yg tempat sejuk beku di bawah sila jgn beli>
  4. mitsubishi

senarai tu just dr pandangan kami...

SAMSUNG...samsung.....samsung....aku x pasti pasal jenama nie...kedai sume kata bagus..tapi aku x pernah percaya..x tau kenapa...bagi aku..kalau harga barang tu murah tapi boleh dapat peti ais yg besar yg jenama lain x boleh nak kasi dgn harga tu mesti ad something yg menyebabkan die murah...so korang pikir2kan la ye

LG plak aku dah x caya dah...cepat rosak..trus x nak pandang

so setelah survey yg dijalan kan di-3 daerah yg berlainan..hasil dari kajian kami mendapati bahawa fridge jenama HITACHI is the best untuk kami beli .toshiba bukan x ok...cume.design die old school skit...
so kami beli la hitahci big2 480 liter rm 2450 di sungai petani...ok jom tgk gambar die k....

nie la die frige yg aku kate tu design baru tapi warna yg aku nak bukan mcm nie..warna seperti di bawah ye

nampak same kan hehehe yg nie mahal skit koz die 650 liter yg aku nak tunjuk cume warna yg aku nak je
tapi peti ais yg aku beli nie aku bukan bayar cash trus...aku bayar skit2 tiab2 bulan..sampai rumah aku siap baru bayar habis..hnm mcm pelik x...hihi..harga die kasi harga cash tau cume barang die pegang sampai kite abiz bayar...aku x suke berhutang .contoh pakai aeon..hhuhu tobat aku x nak...riba!!
n sangat merugikan...hope korang jadi kan aku model korang k...hahaha...korang plan la dulu aper yg nak beli pastu cari kaedah yg sesuai untuk merialisasikan impian korang tu k.kalau sekali nak klua duit untuk semua benda..matila...botak kepala..n sebab tu la org sangup buat loan untuk  bayar benda2 tu...org mcm tu ..x pikir panjang...hutang keliling pingang...parah...ok sampai sini je entry kite kali nie hope korng x bosan k bye.....(^_^)

3 comments:

  1. Mcm mn skrg peti sejuknye ok x?ada ape2 mslah?ssb sy pon tgh nk cr peti sejuk

    ReplyDelete
  2. Hitachi betul ok. Waranti motor 10 tahun. General warranty 6 bulan.
    Pilih inverter. Jimat elektrik.

    ReplyDelete
  3. Bagaimana pula pandangan dengan sharp ye?ok ke tidak? harga yg ditawarkan juga agak murah dengan capacity peti ais yg besar serta technology yg dilengkapi spt j-tech.

    ReplyDelete