Thursday 10 April 2014

renovation sebuah rumah

lupe nak citer hari tu 8/4 ad saja melawat rumah..n tgk2 rmah2 yg tengah reno kat bukit banyan tu...tgh syok ronda..datang 1 kete stop kat depan kete aku...ingat pasal ape..rupanya kontrakor cari aku nak tawar harga reno rumah....huhuhu ingat pasal ape tadi..so bincang la kat tepi jalan ja....tokey tu tawarkan reno 1 rumah semua skali termasuk grill,plaster ceiling bahagian bawah sampai car porch,kitchen kabinet U style n counter bar sekali hood dan hub n wiring satu rumah termasuk lampun n tinted cermin.semua skali rm 34000.

hnm....murah ke mahal ye..rase mcm mrah....tapi duit x de....

so aku tanye la satu2...kat tokey tu
kalau buat :

plaster ceiling rm 6500 bahagian bawah ruang tamu dan tempat makan n car poch.

grill satu rumah rm 2500

wiring satu rumah rm 5200

tinted cermin rm 1500

hood n hud jenama fortile...x tau harga brapa tapi cine tu include skali dlm pakej die rm....??

kitchen kabinet rm....??

yg lain2 aku x sempat tanye termasuk kitchen kabinet.......hnm..bile aku list mcm nie nampak mahal je kan cine tu ambik...

than cine tu kate kalau nak tgk contoh yg dah siap..dtg lg sebulan...die nak tunjuk ape yg die buat..mcm menarik n mmg aku pasti pergi punya.....(^_^)

jom tgk contoh dia pernah buat


contoh plaster ceiling

contoh tambah belakang

kalau xtambah, just tukar pintu belakang
ni nama kontaktor tu..n no contact kalau korg nak..


to be continue..




No comments:

Post a Comment